Heute: December 14, 2018, 7:24 am

Diverses

SONOPULS 4400 Ultrasonic homogeniser – extention of the product line

BANDELIN electronic is specialized in the development, manufacture and sale of ultrasonic devices, the corresponding accessories and application-specific disinfection and cleaning agents. A high level of production, modern production lines and high motivated staff guarantee a high quality of products. The devices are in use in the fields of industry, in the service sector, in medicine, in the pharmaceutical industry, in the dental field and in laboratories.
SONOPULS ultrasonic homogenisor 4400 with ultrasonic generator 4100
PR-Inside.com: 2018-02-28 15:57:23
SONOPULS ultrasonic homogenisor 4400 with ultrasonic generator 4100

With SONOPULS series 4400 BANDELIN electronic enlarges the product range for emulsifying, suspending, cell- and bacteria disruption and the use in process technology.

The power packs for laboratories are produced with either 50, 100, 200 and even 400 W are output. The ultrasonic homogenisers enable a direct sonication of µl-volumes up to 3 l max. They are equipped with all features of the existing SONOPULS serie 2000 and have these additional features and advantages:

- amplitude control or alternatively power control

- pulsing: ON-intervals: 0.2 s - 600 s
OFF-intervals: 0.3 s - 600 s

- continuous operation or timer: 9 h 59 min 59 s

- Energy monitoring [kJ]

- sequencing, i. e. several batches can be processed one after the other

- In case of sonicationg larger volumes in the future it is not necessary to purchase a complete new device. The ultrasonic generator can be combined with two different ultrasonic converters and appropriate booster horns and probes.

- All probes offered for SONOPULS HD 4400 are suitable for one booster horn. A replacement of the booster horn is not necessary when using probes with larger diameters.

- 9 user programs

- automatic amplitude limiting after choosing the probe at the ultrasonic generator

- temperature display from 0 to 120 °C (separate temperature sensor TM necessary!)

- remote control via RS-232

Probes made of titanium alloy with diameters of 2 to 25 mm as well as rosette cells supporting the mixing of samples complete the wide range of accessories.

BANDELIN electronic GmbH & Co. KG
Heinrichstraße

Susanne Schlöter
Mitarbeiterin Unternehmenskommunikation
www.bandelin.com

Susanne Schlöter
+49 (0)30 768 80-0
www.bandelin.com

Mehr von: Diverses
Das eigengenutzte Haus als Altersvorsorge - der [..]
Ralf Schütt liefert mit seiner Firma HIPPP nicht nur eine unabhängige ImmobilienBeratung, sondern er verfolgt den Zweck, daß [..]
HANSAEMOTION: Unkomplizierte Montage, flexible Nachrüstung – [..]
Bei HANSAEMOTION handelt es sich um eine unvergleichbare, von HANSA exklusiv über den Fachhandel zur Verfügung gestellte Produktlösung. [..]
women&work zeichnet am Donnerstag, 1. November 2018 [..]
Auch in diesem Jahr werden drei innovative Frauen gekürt: am 1. November von 13:30 – 14:30 Uhr auf der internationalen [..]
„HR Future Trend 2018“: Humanistische Werte in [..]
In den meisten Unternehmen können Mitarbeitende und Führungskräfte ihre Stärken und Kompetenzen nicht entfalten. Innovation und [..]
HANSA Ratgeber: Was ist eigentlich eine Unterputz-Armatur?
Wenn von der Armatur nur noch das Bedienelement sichtbar ist, spricht der Fachmann von einer Unterputz-Armatur. Griffe, Wasserauslauf, [..]